I've started studying french. every word is filled with passion. every syllable is pronounced with a subtle urgency that makes every word poetry. it's not Russian but i figure once I get this one down and develop the ability to understand the differences in languages concerning pronunciation and context I will be more prepared to learn more difficult languages. I want to learn French well enough so that I can enjoy the works of.

Baudelaire
Rimbaud
Appollinaire - drunk
Lautreamont
Isidor Ducasse
"Huysmans à rebours (against the grain)"
"La bas"
"Les chants de Maldoror"

comment dis tu ..

tu es très belle

tu es mon seul et unique amour

tu es une fille brillante

je t'aimes vraiment beaucoup?

tu me rends très heureux

je vais te voir bientôt

est-ce que tu m'aimes

merveilleuse
charmante
fascinante
tragique

whore
merde
putain de merde

nique ta mere - fuck you mother

salle de bains - bathroom

chat - cat

chien - male dog

chienne - female dog

tu es cinglée cinlge'

tu es folle / fou

tu es givr'ee givr'e givre- ice/crazy

s'il te plait - please.

haine
je te hais - i hate you

ja t'aime

je te hais

je t'aime - love you
je t'ai aimé i loved
je t'aimais have loved
je t'aimerai will love
je t'aimerais would love
je t'aurais aimé would have

on fait des progrès - you are getting better

hiboux - owl
callioux - little stone
choux - food
bijoux - jewlery

drole - funny
rigolo / rigolotte - funny incident

c'est - its

c'est tre's drole

je suis
tu es
il est

nous sommes - we are
vous etes - they/you are
ils sont - they are

tu es america

inte'ressant - interesting

c'est tre's inte'ressant

comment? rude
pardon? polite
pardon - excuse me
quoi? - how

il n'y pas de quoi - you are welcome

je ne sais pas quoi -

n'importe quoi - important what?

moi aussi - me too

moi non plus me niether

wolf

excilent
incroyable - amazing..

elo get letzebuergesch geleiert hei - now i have to have to learn luxemgurbish

tu es incroyablement givrée

plus doux - very good

comment de tu -

pervert.

je vais au magasin
je vais aux magasin
je vais des courses

musique
art
chanson - song

j'aime les chansons, l'art et la musique

je parle très lentement - i speak very slowly

doucement - soft slowly

comprendre comprehend
je comprend I
tu comprends you

j'ai compris

tu as compris

triste - sad

malheureuse = evil

nal evil

je fais de mon mieux

lentement mais surement - slowley and surely

excuse mon français
approximatif

minuit midnight
nuit - night

je m'exuse

minuit dix à Luxembourg

vrai -true

j'excuse ton comportement i excuse myself.

ve'reite'
c'est très vrai its is true
c'est la vérité its the truth

gentil - gental male
gentille - gentle female

à plus - see you

violent.